Våra företagstjänster
Spara och placera

Ändra uppgifter för ideell förening

Vi behöver veta när föreningen gör ändringar av; företrädare gentemot banken (i och med det fullmaktshavare), föreningens ordförande, kontaktuppgifter (adress, telefonnummer, e-postadress) eller föreningens namn. På den här sidan kan ni läsa mer om de olika ändringarna och se till så att föreningen skickar in samtliga och korrekta underlag.

Vilka ändringar ska ni som förening anmäla och hur anmäler ni dem?

Hur lång tid tar det att får svar på anmälan?

Uppskattad väntetid för att få svar på din ändringsanmälan är ca 3 veckor.

Har du frågor?

När ni ringer:

  • Identifiera föreningen med en företagskod.
  • Identifiera dig själv med Mobilt BankID.

Vad händer efter godkänd anmälan?

Efter godkänd ändringsanmälan får föreningen ett bekräftelsebrev. Om föreningen har behov av att ansluta ytterligare tjänster eller användare av föreningens internetbank kan nu föreningens fullmaktshavare besöka ett av våra kontor för uppdateringen.

Har ni valt att föreningen ska företrädas två i förening ska båda fullmaktshavarna samtidigt besöka kontoret.